maandag 19 augustus 2013

STOF superschattig uiltje

Ik heb iets met uiltjes, ik vind het zo'n lieve toffe beestjes (nuja, de echte zijn niet echt schattig, maar in speelgoed, stof, keramiek, ... worden ze altijd superschattig voorgesteld). En natuurlijk staan ze ook voor de wijsheid ... Toch ben ik meer verzot van de speelse uiltjes, getuige hiervan het superleuke uiltje dat ik dit weekend in elkaar zette.

De tutorial die ik gebruikte voor het ineenzetten van het uiltje vind je hier. Als je de maten in de tutorial gebruikt moet je wel een iets groter uiltje dan dat van mij uitkomen ... Ik was namelijk te enthousiast en snel en had over het hoofd gezien dat de driehoeken onderaan afgerond moesten zijn. Mijn driehoeken waren dus echte driehoeken, met drie rechte zijden. Hierdoor heb ik ze wat moeten bijknippen om mooi in elkaar te zetten, maar bijknippen betekent natuurlijk ook dat het eindresultaat kleiner wordt.

Ik moet zeggen dat deze tutorial een echte aanrader is voor wie in een mum van tijd een superleuk uiltje wil maken. Wat je verder dan met het uiltje doet is volledig aan jou ... Touwtje door zijn hoofd om aan een sleutelhanger te bevestigen, aan een vriend geven als geluksbrenger (ze staan immers voor wijsheid hé), een geurzakje van maken door op te vullen met lavendel, ...

links: voorzijde
rechts: achterzijde of rug

supercute!!!


Doordat je onderaan een rondje bevestigt kan het uiltje ook van 'zichzelf' rechtop staan, ik vind dit wel leuk.

links: afgewerkt uiltje
rechts: onderkant met 'rondje'

Ik ben er zeker van dat er hier nog uiltjes geboren zullen worden. (update: voor meer uiltjes klik hier)

Thank you for the tutorial Efemera!

3 opmerkingen:

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...