dinsdag 13 augustus 2013

GLAS 'uitgerokken' stringers

In een vorige post liet ik al weten dat het mogelijk is om stringers te plooien door ze eenvoudigweg boven een vlammetje te houden.

Ik heb wat verder geëxperimenteerd met het vlammetje en de stringers, en heb een nieuw tof techniekje ontdekt: uitgerokken stringers.

Het is eigenlijk heel simpel: door de stringer boven het vlammetje te houden wordt hij wat zacht en als je dan met een pincetje (let op het pincetje kan heet worden) trekt aan de ene kant van de stringer kan je de stringer wat uitrekken en dunne draadjes van de stringer vormen. Deze draadjes kan je dan wat vervormen en weer hard laten worden door ze even van het vlammetje weg te houden. Het klinkt misschien wat ingewikkeld maar dat is het totaal niet. De essentie is eigenlijk dat je moet wachten tot je stringer warm genoeg is en hem dan met een pincetje op het warmste punt vastnemen en dan trekken ... En dan zie je vanzelf wel wat er gebeurt en wat je met deze techniek verder kan doen.

Ik vind het vooral leuk dat je met deze techniek heel grillige vormen kan maken met je stringers. Dit opent weer een wereld aan mogelijkheden met de hotpot.

Hierbij de eerste resultaten met krullige stringers.
 
voor fusing

na fusing
voor fusing (waterige look komt door de fusing lijm)
na fusing

 Bereid jullie er maar op voor dat er nog wat gelijkaardige posts zullen volgen om de techniek nog wat te finetunen.

Hierna nog een kort filmpje dat ik maakte tijdens het verbuigen van een stringer. Ik waarschuw wel al op voorhand dat de kwaliteit van het filmpje aan de slechte kant is, maar beter lukte niet met mijn fototoestel (het is dan ook geen videocamera...). En het is ook een eerste poging tot een filmpje op deze blog ...

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...