dinsdag 30 juli 2013

STOF bolletjestasje - 70's tasje

Via Pinterest vond ik een tutorial voor dit leuke tasje van Sew it Love it. Ik was meteen verkocht, een tof tasje kan er altijd nog wel bij, dus werd dit tasje een aantal weekends geleden gemaakt. Voordeel aan dit tasje is ook dat het twee voorzakjes heeft.

Vol goede moed ging ik aan de slag en in één namiddag zat het volledig in elkaar. Ik moet zeggen dat alles zeer vlot ging, behalve dat ik in eerste instantie mijn keergaatje had toegenaaid (dit ligt uiteraard volledig aan mij en niet aan de tutorial).

Ik koos voor een wit-donkerblauwe bolletjesstof en heb geen contrasterend stofje gebruikt. Doordat de stof donkerblauw is had ik niet echt iets die er echt bij paste. Zwart en donkerblauw vind ik niet passen. Een stofje met een druk motiefje vond ik ook niet kunnen omdat de bolletjes al druk genoeg zijn van zichzelf, ik wilde niet dat het een volledige mixmatchmengelmoes ging worden.

In plaats van velcro, zoals in de tutorial gebruikt, heb ik met een drukknop gewerkt. In velcro blijft altijd van alles plakken en dat vind ik een vuil zicht voor een handtas. En voor een handtas heb ik ook graag dat het mooi recht sluit, ik heb altijd de neiging om de velcro iets of wat schuin op elkaar te plakken in de haast ...

Ook heb ik de hengsels in dezelfde stof gemaakt als het tasje, het hengsel had ik graag iets langer gehad (om er dan een schuin schoudertasje met lang hengsel van te maken, mijn persoonlijk favorietjes op het gebied van tasjes) , maar de stof was op ...





Thank you for this fine and fun tutorial Sew it Love it.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...