woensdag 17 juli 2013

GLAS millefiori

Ik ben nog altijd volop bezig met het testen van hoe ik het best millefiori kan fusen.

Ik heb nu eens millefiori gefused op een gekleurd glasplaatje. Ik heb millefiori gevonden die een muntgroen randje hadden en heb die dan op een muntgroen plaatje gelegd. Het nadeel is wel dat mijn muntgroen plaatje niet volledig muntgroen is maar dat er een 'wemeling' inzit die van wit naar muntgroen gaat. Het gevolg is dus dat de ene cabochon iets groener is dan de andere.


Ik heb ook nog een bijpassende hanger voor aan een halsketting gemaakt.


Een beetje in hetzelfde kleurengamma maakte ik ook nog deze. Op de foto komt wel niet zo goed uit dat de linkerzijde ook lichtmuntgroen is.



Verder heb ik ook andere millefiori op een wit plaatje gefused. De millefiori hebben van zichzelf een intens groene, blauwe en rode kleur. Helaas zijn de kleuren nogal donker en komen de kleuren pas echt goed uit als de zon er door kan schijnen. Natuurlijk kan de zon er niet meer doorschijnen als je ze op een oorhanger of andere hanger plakt ... Dat had ik al ondervonden uit een vorige stook. Dus dacht ik nu dat ik de kleuren beter ging kunnen laten uitkomen door de millefiori op een wit plaatje te fusen, maar het kleur komt eigenlijk nog altijd niet voldoende uit (volgens mij toch).  Jullie kunnen zelf beoordelen wat jullie ervan vinden ...



Dan ook weer geprobeerd om een millefiori tussen twee heldere glasplaatjes te fusen. Denk dat ik daar nu wel een goede techniek voor heb, namelijk de heldere glasplaatsjes niet te groot snijden. Ik sneed vroeger altijd een redelijk ruim stukje helder glas in de veronderstelling dat dit volledig rond de millefiori moest smelten. Maar waarschijnlijk door de grootte gebeurde het vaak dat het bovenste heldere glasplaatje van de millefiori gleed. Nu met een kleiner helder glasplaatje had ik dit probleem veel minder en het resultaat mag er, naar mijn mening toch, best zijn.
zoals je kan zien zit er in de rechtercabochon een luchtbelletje


Tenslotte had ik in het pakketje millefiori ook twee redelijk gelijke millefiori die helaas wel heel grillig van vorm (ze waren nogal bergachtig) waren. Een glasplaatje erop leggen leek mij onmogelijk. Ik heb dan ook besloten om ze gewoon op een wit plaatje te fusen (de rand van de millefiori was immers ook wit). Helaas zijn het niet echt mooie ronde cabochons geworden maar hebben ze elk precies een 'uitloper' en is de ene wat groter dan de andere.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...