dinsdag 30 juli 2013

HOTPOT tip duurtijd fusen

Ik merkte al een tijdje dat mijn hotpot precies niet meer zo snel werkte, daarmee bedoel ik dat het fusen veeeeel langer dan vroeger duurde. Nu dacht ik dat dat misschien door slijtage kwam, of misschien wel aan de gebruikte microgolfoven lag (alhoewel ik hetzelfde toestel bleef gebruiken ...).

Ik dacht dat ik eigenlijk niets anders deed dan anders, maar toch duurde het stoken of fusen eindeloos veel langer. Geloof mij het was niet een minuutje of tien minuutjes langer, maar het fusen duurde echt wel een uur ...

Nu las ik overal dat een stook in een tiental minuutjes klaar moet zijn, en vroeger was dat ook zo ... Al zal ik niet zeggen dat het soms niet wat langer duurde, afhankelijk van de hoeveelheid glas en grootte van het werkje.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik al wat radeloos werd.

Dokter google werd erbij geroepen en op volgende site http://www.jessicaglassart.nl/hotpot-glasfusing-1/extra-aanvulling-gebruiksaanwijzing-hotpot.html vond ik een eerste tip. Volgens deze site moet je het opwarmen eigenlijk langzaam opbouwen. Met het gezegde, baat het niet dan schaadt het niet, in gedachten ondernam ik een poging. Het duurde inderdaad iets minder lang, maar het ging nog altijd niet zo snel als vroeger...

Toevallig liet Annemie van http://annemiesblogje.skynetblogs.be/ mij weten dat het fusen minutenlang minder duurt als je de hotpot niet in het midden van de microgolfoven plaatst, maar een beetje van het midden weg. Ook deze tip werd uitgetest, en met een echt verbluffend fantastisch resultaat. Mijn hotpot werkt als nooit tevoren.

Nu combineer ik beide tips, want de eerste tip zou de levensduur van de hotpot verlengen (en we willen natuulijk lang genieten van het potje), maar het is toch vooral de tip van Annemie die mij een gat in de lucht van opluchting liet springen.

Blijkbaar moet ik de laatste tijd dus altijd mijn hotpot mooi in de midden gezet hebben, daar was ik nu zelf nooit op gekomen...

Bedankt Annemie voor de supertip!!!!

1 opmerking:

  1. Graag gedaan :) Grappig te lezen dat je door een gelijkaardig proces bent gegaan, ook ik dacht eerst dat mijn potje stuk was.
    groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...