donderdag 27 juni 2013

GLAS zwart met stringers en groen (vervolg)

Hierbij het resultaat zoals beloofd in een van mijn vorige posts.

Mijn experiment (met het groene glas) is niet gelukt omdat ik de stringers op het zwarte glas wilde full-fusen en ook de oorringen in het 'groene confettiglas' wilde full-fusen, terwijl in laagjes werken waarschijnlijk best lukt met een tack-fuse. En full-fuse en tack-fuse gaan nu eenmaal niet samen in één stooksessie ...

Verder had ik er ook niet aan gedacht om op mijn vilt nog een keramisch papiertje te leggen, waardoor het vilt natuurlijk in mijn werkje bleef hangen. Nu op zich was dit niet zo erg want eigenlijk zie je dit in het uiteindelijk resultaat niet echt.

voor fuse

na fuse met hangertje

na fuse, zoals je kan zien is er geen hoogteverschil en is het ook een full-fuse waardoor je de vorm van de aparte glasvlakjes niet echt meer goed kan onderscheiden

op deze foto kan je zien waar het keramisch vilt het glas raakte en er dus 'inplakte'
 Conclusie: experiment zal moeten hernomen worden ...

Van de stringers op het zwarte glas ben ik wel zeer tevreden.





Uiteindelijk ben ik ook wel tevreden van de werkjes in het 'groene confettiglas', maar is het resultaat gewoon niet wat ik ervan verwacht had. De groene confettiwerkjes hangen zelfs al op oorstekertjes en op een hangertje.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...