donderdag 13 juni 2013

GLAS zwart met stringers en groen

Heb in de rapte ook nog een hotpotje gestookt. Bedoeling was om verschillende cabochonnetjes voor dan later op oorringen te plakken te fusen.

Voor het eerste paar koos ik voor een zwarte basisglas en daar dan afwisselend grijze en witte stringerstukjes (netjes naast elkaar) op. Het is de bedoeling dat de verschillende stringerstukjes niet allemaal even lang waren, dit om toch een natuurlijk effect te creeëren.




Het tweede paar bestaat eigenlijk gewoon uit het glas uit een vorige post dat ik totnogtoe nog niet gebruikt had. Ik wil altijd eerst eens het glas op zichzelf na fusen zien, dus zonder er eigenlijk echt iets mee te doen, en dat doe ik dan nu ook.



Omdat ik na deze twee paar to-be-cabochonnetjes nog wat plaats in mijn hotpot had probeer ik nu eens een nieuwe techniek uit. Ik had hier en daar al gelezen dat je door de glasplaten te combineren met het keramisch vilt (dat je ook op de ondergrond van de hotpot legt) hoogte in je werkje kan brengen. Het idee was dan ook om drie vierkantjes met elkaar te verbinden en dat een van de driehoekjes op het ander ligt (het is nogal moeilijk om het neer te schrijven, maar de foto's zouden moeten duidelijk maken wat mijn bedoeling was).





to be continued ... (het resultaat hier)


1 opmerking:

  1. zusje.kheb juist ublog bekeken met al u afbeeldingen wat heb u al veel mooie dingen gemaakt wat ben ik fier op jou het als maar mooier grt u meme

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...