zondag 23 juni 2013

FIMO Kleipistool Jade-Lichtroze- Donkerroze-Parelmoer

Zoals al getoond in mijn vorige post ben ik aan de slag gegaan met mijn kleipistool. Naast de kralen uit die post maakt ik nog een cane met volgende kleuren: jade-roze (2 soorten)-parelmoer.




Alhoewel deze kleuren niet echt sterk contrasteren is het resultaat zeer mooi. Het is wel een zeer zacht, girliegirlie resultaat.

Voor deze cane heb ik geen vierkante disc maar een bloemvormige disc in mijn kleipistool gebruikt, je krijgt dan geen staafjes maar bloemvormige buisjes. De buisjes heb ik dan in een ronde formatie geplaatst en de lege plaatsjes met volledige jade buisjes opgevuld.



 


 


Ik heb niet alleen kralen van deze cane gemaakt maar ook een soort van geplooide schilfertjes. Inspiratie haalde ik op deze post van Annemie. Bedankt voor de inspiratie!

Het systeem is eigenlijk simpel: snij dunne plakjes van je cane, maak een gaatje in de midden (van het plakje) en plooi het plakje een klein beetje samen.

plakjes van cane

plakjes van cane

geplooide schilfertjes







Ik moet zeggen dat deze schilfertjes op een draad een zeer leuk effect geven (heb hier voorlopig nog geen foto van , maar volgt zeker nog).

1 opmerking:

  1. Oh jij bent goed bezig geweest. Ik ben ook helemaal weg van het kleipistool. Het resultaat is altijd een mooie verrassing :) Je kleurtjes zijn ook heel mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...