woensdag 1 mei 2013

GLAS experiment met wijnfles (voor fusing)

fusing

na fusing

Ik had gehoord dat glasfusing in de hotpot eigenlijk ook gaat met glas dat hier niet speciaal voor bestemd is, bijvoorbeeld met het glas van oude wijnflessen.

Na wat twijfelen er het toch maar op gewaagd met een (lege, natuurlijk:)) blauwe wijnfles geprobeerd.

Momenteel is het stookje bezig... ben eens benieuwd.

Fingers crossed dat de hotpot niet beschadigd raakt ofzo ...

Ik laat alvast mijn opstelling zien:

 

7 opmerkingen:

  1. verlang om het resultaat te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het lukt met de wijnflessen wil ik altijd helpen om je voorraad lege flessen aan te vullen :-) Behulpzaam als we zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben ook heeeeeel benieuwd of dit gelukt is??? Sinds gisteren heb ik ook een hotpot, en ik vroeg me ook al af of dat lukte? Ik zou het niet in combinatie met ander glas proberen, aangezien je geen verschillende glassoorten mag mengen, is mij verteld op de workshop?
    Laat je weten of 't gelukt is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sandra,

      hier kan je het uiteindelijke resultaat zien: http://www.tattewatteke.blogspot.be/2013/05/glas-experiment-met-wijnfles-na-fusing.html

      Op zich is het experiment wel gelukt. Het is echter wel moeilijk om mooie vormen uit het glas van een fles te snijden omdat een fles natuurlijk niet mooi vlak is, maar overal gebogen kanten heeft.

      Ik zou inderdaad het glas niet met andere soorten mengen omdat je dan inderdaad riskeert dat het glas springt of barst.

      Ben ervan overtuigd dat je zal genieten van je hotpot, voor mij is het toch een echte verslaving geworden!

      Veel plezier en succes ermee!

      Verwijderen
  4. een echte verslaving, inderdaad :-)) Ik vraag me af of je ook een stempel zou knn zetten in je werkje, als het pas uit de oven komt, en zo ja, of dat ook zou lukken met "gewone'' stempels (een ijzeren stempel heb ik niet, maar wel een hoop rubberen). wat denk jij?
    en nog een vraagje: als je werkstukje mislukt is, kan je het dan opnieuw smelten in de hotpot?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er eigenlijk nog nooit aan gedacht om een stempel in de werkjes te zetten, de stempel zou immers op de 'bolle' zijde komen... Ik vrees dat rubberen stempels zullen smelten als je die in de gloeiend hete werkjes duwt.
      Ik veronderstel wel dat het mogelijk moet zijn om 'mislukte' werkjes te hersmelten als je ze combineert of verwerkt in een ander werkje. Maar ook dit heb ik nog nooit getest (wel al over gedacht, maar eigenlijk heb ik nog geen enkel werkje gehad die ik wil opofferen om dit te testen :) )
      Ben wel benieuwd naar het resultaat mocht je beide zaken eens uitproberen.

      Verwijderen
  5. morgen komt mijn bestelling van glaspunt hopelijk aan, en kan ik naar hartenlust beginnen experimenteren (ik had al wel aan basispakket, maar had nog geen fuselijm zodat mijn laagjes nogal eens van elkaar vielen in mijn hotpot). Heb ook canthaldraad besteld en nog wat andere kleurtjes glas...ik kijk er naar uit om vanalles uit te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...