vrijdag 3 mei 2013

GLAS experiment met wijnfles (na fusing)

voor fusing

fusing

 
Hierna de foto's van het afgekoelde resultaat van mijn kleine experimentje met de glasfles in de hotpot. Het experiment is eigenlijk zeer goed meegevallen. Er zijn geen rare zaken of dergelijke gebeurd. Het glas gedroeg zich hetzelfde als de glasplaatjes die speciaal voor fusen in een hotpot verkocht worden.
 
Grootste nadeel aan het werken met glas afkomstig van een fles is het feit dat het niet vlak is. Daar de fles rond is zijn de meeste stukken glas gebogen waardoor je niet echt kan stapelen. Verder kan je ook niet combineren met verschillende kleuren en/van verschillende flessen want ik kon nerges op het glas de COE terugvinden... (je mag enkel glas met eenzelfde COE samensmelten).
 
Zoals je kan zien zorgt de hals van de fles wel voor een leuk donut-vormpje met een mooi perfect rond gaatje in de midden, ideaal om eenvoudig een leren koordje door te halen en op die manier een simpele ketting te creeëren.
 
 
 
De kleinste stukjes zijn eigenlijk te klein uitgevallen (ik heb nog altijd een beetje moeite om groottes in te schatten, ...) maar zal ik toch maar bewaren, je weet maar nooit ...
 
 
 
 
Deze stukjes zijn wel mooi van grootte maar niet echt 'gelijk' ...
 
 
 
ps: ik heb net de twee nieuwe glasplaten ontvangen die ik begin deze week besteld heb. Jullie mogen al eens piepen naar mijn aankopen. Verwerking volgt later, ...

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...