maandag 14 juli 2014

GLAS laagjes Dichroic

Alhoewel het werken met dichroicglas mij niet altijd even goed ligt heb ik toch nog eens een poging gewaagd.

Persoonlijk vind ik het resultaat wel geslaagd. De ontwerpjes zijn eenvoudig, maar worden door het dichroicglas toch naar een mooi niveau getild.

Dichroic glas heeft altijd van zichzelf zo'n luxeuze uitstraling dat ik er niet veel mee hoefde te doen. De glasplaatjes/glasbubbels stapelen en net aan elkaar laten fusen... De glasbubbeltjes werden reeds vroeger volgens deze methode gemaakt. Ik maak af en toe een volledige hotpot glasbubbels, in verschillende kleuren en maten, op die manier heb ik altijd een voorraadje dat ik kan gebruiken.

Voor de andere ontwerpjes werden eigenlijk overschotjes gebruikt, of stukjes die bij het versnijden gesprongen of afgebroken waren.

voor fusing

voor fusing

voor fusing
na fusing

na fusing

na fusing

na fusing

na fusing

na fusing


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...