zondag 20 juli 2014

FIMO zomerse kleuren

Met het zomerse weer van de laatste dagen mogen zomerse kralen niet ontbreken. Het was alweer een tijdje geleden dat ik met fimo gewerkt had, en ik had ook niet zoveel tijd, dus werd het een gemakkelijk projectje.

Ik koos wat vrolijke kleuren: oranje, geel, roze, blauw en wit.



Ik opteerde er voor om schijfjes van elke kleur achtereen door mijn kleipistool te duwen.

 
 


Ik koos voor de ronde discs (kleine en grote). Met de kleine ronde disc verkrijg je uiteraard een dunne cane, ideaal om volledig rond een bolletje fimo te draaien en dan 'schelletjes' van snijden op die manier komen de onderliggende kleuren mooi uit. Met het grotere vormpje verkrijg je een dikkere cane waar je gewoon plakjes van kan snijden en dan een balletjes fimo mee 'beplakken'.

links de dunne cane en rechts de dikkere
Doordat ik de gekleurde schijfjes in verschillende volgorde van kleur achter elkaar door de kleipistool duwde verkreeg ik ook verschillende canes (de canes veranderen van zichzelf ook al). Dit zorgt voor een zeer leuk en speels effect, je kan kiezen om de gelijkaardige schijfjes tot 1 kraal te verwerken maar evengoed kan je kiezen om zoveel mogelijk verschillende schijfjes te combineren en zo tot een kraal te komen.

de veschillende canes



Meer info over het werken met de kleipistool vind je hier

Klinkt misschien allemaal wat onduidelijk maar het wordt wel duidelijk als je het zelf eens probeert.

Dit zijn enkele foto's van mijn kralen voor ze de oven ingingen. Je kan mooi het verschil zien tussen de kralen die met de dunne cane gemaakt werden en degene die ik maakte met schijfjes van de dikkere cane.





1 opmerking:

  1. heb juist u mooie zomer kleuren gezien u was er aan besig als we eens bij jullie waren heel zomers he is hij aj klaar grt xx

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...