dinsdag 1 april 2014

GLAS Emailleren (3)

Na de verstelbare ring uit vorige post gingen we over tot het bewerken van de 2 ronde plaatjes die voorzien waren om de ring met schroef af te werken.

We kregen een groter rond plaatje en een kleiner, beiden voorzien van een gaatje in de midden. Dit gaatje in de midden dient om de schroef door te steken, na het afdekken van de schroef met een parel kunnen we van een afgewerkte ring spreken.

De 2 koperplaatjes mochten we naar wens bewerken, we hadden hier een tang voor het maken van gaatjes en bolponsen en een ank ter beschikking.

De bolponsen en een ank konden we gebruiken om de plaatjes te laten "drijven". "Drijven" is eigenlijk gewoon het buigen van de plaatjes.




Ik heb ervoor gekozen om de randen van mijn grootste plaatje te laten golven, het kleiner plaatje plooide ik gelijkmatig lichtjes rond.







Het kleiner plaatje voorzag ik van enkele gaatjes.






Door het in verschillende kleuren emailleren van boven- en onderkant van de koperplaatjes krijg je een veelheid aan mogelijkheden om ringen samen te stellen.


 
Zelfde plaatjes, onder- en bovenzijde in een verschillend kleur geëmailleerd
 

Alleen al door het combineren van de plaatjes of ze alleen te gebruiken kan je verschillende ringen creëren.








Mama koos ervoor om haar groter plaatje van enkele gaatjes te voorzien, waarvan enkele op de rand (zeer leuk!). En haar beide plaatjes te buigen of laten drijven.


 De ene zijde en de andere.
 
En een greep uit de mogelijkheden:







 

2 opmerkingen:

  1. ja ik vond ze zondag al mooi maar nu als ik al die mogelkemodelen zie is da nog heel wat anders het is super en uniek kan me voor stellen dat het zo veel tijd en werk was wat ben ik aape trots op jullie dat heb je zeker nie van mij grt xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn echt super veel mogelijkheden!!! Was trouwens een zeer leuke workshop om te doen. Nu enkel nog een betaalbare oven vinden hé

      Verwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...