maandag 31 maart 2014

GLAS Emailleren (2) - verstelbare ring

Zoals in de vorige post al aangegeven volgden Mama en ik een toffe workshop emailleren bij de Banier in Roeselare.

We begonnen met de verstelbare ring (ik had een ovale en Mama een ronde).




Ik koos voor bladgroen en dan nog enkel beige-witte groter glasstukjes bovenaan (jaja, ook dat kan bij emailleren. Je kan net als bij hotpot ook met Millefiori en Stringers werken, maar dat is voor een eerste kennismaking wellicht een beetje te hoog gegrepen (voor mij toch in ieder geval)). Ik heb het plaatje eerst egaal in groen geëmailleerd en dan pas de stukjes erop gefused.





Mama kreeg een bolletje op haar plaatje doordat haar plaatje niet voldoende geschuurd was. Het glas kan dan samentrekken tot zijn ideale vloeidikte (een 6tal mm) en hierdoor werd dus een bolletje gevormd. Daarna emailleerde ze nog rond deze bol om alles moo af te werken.



Ook de achterzijdes van de koperplaatjes werden geëmailleerd, dit om te voorkomen dat de plaatjes zouden scheeftrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...