vrijdag 4 april 2014

GLAS Emailleren (5) scherpe randjes ...

Als laatste kregen we een rechthoekig koperplaatje om te emailleren en aan te passen naar wens.

Dit plaatje was initieel bedoeld voor een hanger of voor aan een sleutelanger of dergelijke te bevestigen (iets wat enkee een gaatje aan de bovenzijde van het plaatje vereist).

Maar ik paste het wederom aan tot een plaatje voor een ring. Met de tang waarmee gaatjes gemaakt konden worden gaf ik de zijkanten van het plaatje een grillige (en ook wel scherpe) rand. Verder gebruikte ik ook de bolponsen om het geheel een wat golvende beweging te geven. Ik ben niet zo voor strak en afgelijnd, ik heb graag een 'natuurlijke' gevoel ... Als je begrijpt wat ik bedoel.

Het plaatje zelve:


Op de ring met schroef:


zie het golven
En in combinatie met vorige email-resultaten:





Mama haar hanger is echt een prachtexemplaar eerst emailleerde ze hem wit en dan hier en daar wat blauwe emailpoeder en dan grotere frit. Ziehier het fanatastische resultaat (zelfs de lesgever was er volledig weg van ...


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...