donderdag 28 maart 2013

Juwelenrekje afgewerkt

In een vorige post liet ik al weten dat mijn pepe een juwelenrekje (maar dan vooral voor oorringen) voor mij aan het maken was. Wel het is nu volledig afgewerkt en ik moet zeggen hij heeft er zijn werk van gemaakt. Op zich is het een vrij eenvoudig 'design', maar het is wel zeer functioneel, super personaliseerbaar en niet te vergeten, supermooi!

Het komt er eigenlijk op neer dat je kippengaas rond een buis plooit (zodat je een mooie ronde vorm krijgt) en dan de op de plaats waar de twee uiteinden kippengaas samenkomen deze mooi in elkaar plooien zodat er geen scherpe uitsteekseltjes meer zijn. De onderkant van de buis uit kippengaas plooi je ook wat in, op die manier creeër je al wat stevigheid om het geheel verticaal te laten staan. Dan neem je een rond plankje karton of spaanderplaat of iets dergelijks (zorg ervoor dat het rondje dezelfde afmeting heeft als de binnenafmeting van je kippengaas-buis, het rondje zelf kan je naar persoonlijke smaak bewerken, ik heb ervoor gekozen om een muntgroen retromotiefje op de spaanderplaatjes te plakken) en leg dat in je buis bovenop je ingeplooide onderkant (op die manier werk je het ingeplooide kippengaas weg en creeër je opnieuw wat stevigheid. Dan de buis op een plank bevestigen door eigenlijk een vijs door de spaanderplaat (of karton) in het houten plankje te draaien.

Hieronder mijn resultaat:
hier zie je het retromotiefje op mijn spaanderplaatjes alsook in het midden de vijs waarmee de buizen op de plankjes bevestigd zijn


hier kun je zien dat ik ervoor gekozen heb om twee kippengaasbuizen op een plankje te bevestigen



voor de lentesfeer zijn de kippengaasbuizen wat vlinders op het gaas bevestigd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...