zondag 24 maart 2013

GLAS laagjes (tack-fused)

Heb gisteravond nog snel een 'hotpotje gestookt'.

Tot nog toe heb ik al mijn werkjes volledig in elkaar laten smelten, een zogenaamde full-fuse. Nu wilde ik wel eens proberen om de verschillende stukjes gewoon aan elkaar te laten smelten, de zogenaamde tack-fuse...

Ik heb totnogtoe nog niet al mijn glassoortjes (bijgeleverd in het starterspakket) kunnen testen, ik heb mij voorgenomen om ze toch eens allemaal te proberen. Gisteren was het 'helblauw' aan de beurt...

Ik moet zeggen dat dit blauw supermooi uitgevallen is (moet toegeven dat blauw ook wel een van mijn favoriete kleuren is).

De opstelling was eigenlijk vrij eenvoudig.
              -  Voor de oorringen heb ik een lang strookje blauw, een korter strookje zwart en dan eigenlijk een vierkantje wit op elkaar gelegd. Het was niet de bedoeling dat alles in elkaar ging smelten maar dat elk kleurlaagje zijn eigen vorm behield en dat de verschillende laagjes eigenlijk gewoon aan elkaar zouden 'smelten'.
              -  Voor de hanger heb ik een groter zwart ondervlak genomen en daar dan een langwerpig blauw glasstukje overgelegd (daartussen de keramische koord om een doorgang te maken). En om te eindigen op het blauw glasstukje nog een stukje wit glas.
              -  Voor het ring-stuk heb ik eigenlijk gewoon een blauw stukje glas 'besprenkeld' met gruis van wit en zwart glas.

Hieronder de resultaten:






1 opmerking:

  1. Wat een toeval! Blauw is ook mijn favoriete kleur. Bij deze iets over mezelf dat je waarschijnlijk nog niet wist.
    Leuke creatie btw!

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...