maandag 25 maart 2013

GLAS gruis en dichroic (in progress)

Heb nog rap een 'potje' ingestoken.

Ik wilde nog eens met dichroic-glas werken omdat mijn vorige dichroic-ontwerpjes niet echt goed tot hun recht kwamen.

Bij deze heb ik nog een poging ondernomen. Daar waar ik de vorige keren het glas op een zwarte ondergrond legde of doorzichtig glas overlegde heb ik deze keer het dichroic glas 'puur' gelaten. Heb eigenlijk gewoon een dichroicdriehoekje tegen een gewoon groen driehoekje gelegd.

Het komt er eigenlijk op aan om de driehoekje zo dicht mogelijk bij elkaar te leggen (zodat ze zeker tegen elkaar smelten). Denk zelfs dat mijn uiteindelijk resultaat niet meer rechthoekig zal zijn, waarschijnlijk net ietske te lang in de hotpot gezeten (heb al eens rap gepiept terwijl de werkjes aan het afkoelen zijn ...).

Doordat mijn vorig stukje met 'gruis'stukjes zo goed gelukt was heb ik dit nog eens geprobeerd. Ik heb twee versies geprobeerd: gruis alleen, en gruis op een min of meer ovalen wit glas.

Doordat ik wilde dat het gruis alleen ook tot een 'bolletje' zou smelten heb ik de hotpot redelijk lang moeten laten gaan (gevolg dat de rest mischien net ietske te lang gegaan is ...).

Hieronder een preview (stukjes liggen nu nog af te koelen):

bovenrechts op een wit glas en onderlinks enkel gruis

voor in de hotpot ...


net uit de hotpot
 
 

Voor het uiteindelijke resultaat zie hier.

1 opmerking:

  1. Wat is het leuk om mee te mogen kijken met je glas-experimentjes ! Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...