dinsdag 19 november 2013

STOF geschenksetje

Voor een vriendin die jarig was werd onderstaand geschenkpakketje in elkaar gestoken.



Aangezien de winter voor de deur staat mocht een warmekussentje niet ontbreken. Ik had hier en daar al warmtekussentjes zien opduiken en heb mij er nu ook zelf aan gewaagd. Ik moet zeggen dat het zeer simpel is. Het is zoals het eruitziet ...


  • Twee lapjes (vorm en grootte kan je zelf kiezen) met de goede kanten op elkaar,
  • toestikken (wel een keergaatje laten)
  • keren
  • via het keergaatje vullen met lijnzaad
  • alles nog eens mooi topstitchen (op die manier is je keergaatje ook mooi dichtgemaakt)
  • en de microgolfoven in (best ook een glaasje water bijzetten zoals bij een kersenpitkussen).
Simpeler kan toch haast niet?

Zoals je kan zien heb ik geen hoesje gemaakt voor het warmtekussentje, mijn old-fashion kersenpitkussen heeft dat immers ook niet en dat werkt perfect.

Nog een kleine tip voor lijnzaad: kijk in de vogelvoederafdeling, stukken goedkoper dan in de bakafdeling!

Zoals gezegd staat de winter voor de deur dus ook een hoesje voor zakdoekjes (winter staat garant voor verkoudheden) in het pakketje gestoken.



Er werd ook weer een opfrommelbare boodschappentas gemaakt, doordat de stofjes redelijk dun zijn frommelt alles echt zeer mooi weg. Link naar de tutorial kan je hier vinden.



En als laatste werd ook nog een sleutelhangertasje in elkaar gestoken. Het sleutelhangertasje is wel een maatje kleiner dan het tasje uit deze post. Want dat was misschien toch net ietsje te groot uitgevallen.



ps: alle stofjes zijn van het stoffenspektakel Kortrijk, wat alweer een echte aanrader was!


2 opmerkingen:

  1. amai wat mooi wat zal ze blij zijn u mag bijna een winkeltje openen ben fier op jou

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was er ook zeer blij mee :) dankjewel!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...