woensdag 19 augustus 2015

STOF mijn favoriete reistasje ...

Ik heb al een paar jaar een tasje die op iedere reis meegaat.

Reden? Ik heb eens een mapje van een reisbureau gekregen waar al je reisdocumenten perfect inpassen en mooi georganiseerd zitten (Yes, weg met de stress om alle papieren op welbepaalde momenten te zoeken...). En dat mapje paste op zijn beurt dan weer perfect in een tas die ik liggen had, a match made in heaven!

Helaas door veelvuldig gebruik had het reistasje nogal afgezien (wij zeggen dan: het had veel van zijn pluimen verloren ...). Het was eigenlijk niet echt meer een zicht om daar nog mee gezien te worden (helemaal verkleurd door zon, afgesleten leder, ...).

Dus het maken van een nieuw reistasje drong zich op, maar daar moest het mapje dan wel weer opnieuw inpassen...

Ik had niet onmiddellijk een patroon liggen dat in aanmerking kwam, en een 'juliette' (ja, die uit 'mijn tas') werd te klein bevonden ... Ah, dan vergroten we dat patroon toch gewoon? Zo gedacht zo gedaan (met het nodige gevloek erbij ...).

Voor de stofjes koos ik voor een stevig imitatieleer voor de onderkant omdat het tasje toch echt wel afziet en op de grond gezet wordt in vliegtuigen, treinen, boten, ... Doordat dit imitatieleer nogal dik is was het nogal moeilijk om onderaan de 'neepjes' te stikken, en dat is er helaas wel een beetje aan te zien...

Voor de klep koos ik een stofje dat ik meebracht uit Namibië, dat geeft toch iets extra een buitenlands stofje ...

De klep sluit met twee goudkleurige kamsnaps.

Het hengsel werd van de oude tas gerecupereerd (zowat het enige deel van de tas die recupereerbaar was).





1 opmerking:

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...