woensdag 5 augustus 2015

STOF Fins design

Op onze reis naar de Noordkaap ( ben momenteel nog bezig met de fotoverwerking, dus nog even geduld) bezochten wij Helsinki.

We vergaapten ons aan prachtige gebouwen, monumenten, ... en op de 'boulevard' zagen we ook heel mooie winkels. Winkels met hoe kan het anders ook: Scandinavisch design. Ik hou van de eenvoud in Scandinavisch design, simpel maar toch krachtig.

In een van deze leuke winkels zag ik een mooie handtas uit vilt. Eigenlijk was de tas zeer simpel opgebouwd: rechthoekige stukken vilt, riemen als hengsels en gewoon sneetjes in het vilt om de hengsels/riemen door te steken ... Oké het is niet echt gemakkelijk om zoiets simpels uit te leggen ... Helaas was het prijskaartje mij toch net iets te hoog, maar het idee bleef wel hangen ...

Met de hulp van de mama werd bij thuiskomst dan ook mijn eigen Helsinki-tas 'ontworpen' (vilt hadden we nog liggen van een vorig stoffenspektakel). We zijn wel voor een rolletje ipv rechthoekig model gegaan.

Voor de riemen ben ik naar de 'Action' gegaan, kwestie van betaalbare riemen te vinden voor het prototype. Als sluiting koos ik voor een goudkleurige kamsnap.

En dan nu foto's:








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...