woensdag 3 september 2014

STOF verzonken, met flapjes en zelfgemaakte paspel

Zoals al gezegd (of geschreven?) in de blog over mijn travelbag wilde ik een tas met een verzonken rits maken. Bij de travelbag zorgt de rits niet voor een breder stuk ter hoogte van de opening van de tas, dit wilde ik nu wel ... Dus ik zocht naar een tutorial voor een verzonken rits met flapjes aan de zijkant (deze flapjes zorgen voor de breedte aan de opening van de tas).

Een tutorial over het ineensteken van zo'n verzonken rits werd op pinterest (hoe kan het ook anders) gevonden. De tutorial vind je hier. Thank you Emmaline!

De tutorial van de verzonken rits werd nauwkeurig gevolgd en uiteindelijk bleek het vrij simpel. Ik denk dat ik deze tutorial nog ga gebruiken voor het ineenzetten van andere tassen. Een tas met rits is toch net iets praktischer en veiliger dan zonder ...

gesloten rits

deels geopende rits

detail begin rits

detail uiteinde rits

de extra breedte en zicht op totale rits

Ik koos voor een eenvoudig model van tas (kwestie van het toch niet al te moeilijk te maken).


Voor deze tas gebruikte ik ook zelfgemaakte paspel! Ik had namelijk geen paspel die paste bij de tas. Dus maakte ik paspel van dezelfde stof als de voering. Ik nam gewoon een reepje stof van een viertal cm, plooide en streek het in twee, een touwtje werd ertussen gestopt en dan stikte ik met het ritsvoetje zo dicht mogelijk tegen het koordje en voila: zelfgemaakte paspel.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...