maandag 1 april 2013

GLAS Groen-Rood Millefiori

Ik wou nog eens met de (glazen) millefiorietjes werken. Op basis van de millefiori waarmee ik wilde werken heb ik ook de rest van de kleuren gekozen: groen en rood.

Het is niet direct een combinatie die ikzelf zou kiezen maar gezien de millefiori met die kleuren opgebouwd waren wou ik het een kans geven, ik ging voor een cabochon voor een ring, oorringen en een hanger (waarin natuurlijk steeds groen en rood en millefiori terugkwamen).

Op zich is het resultaat wel nice, al is de cabochon voor de ring misschien net iets te groot uitgevallen... Maar ik had een ander resultaat in mijn hoofd (en zoals dikwijls met glasfusing is het niet het resultaat dat in je hoofd zit dat ook uit de hotpot komt ...). Ik had eigenlijk gedacht dat het groen meer zichtbaar zou zijn, als het ware een echt randje rond het rood zou vormen. Dat is echter niet echt het geval.

Ik weet waarschijnlijk wel al hoe het komt en hoe ik in de toekomt meer naar het resultaat in mijn hoofd toe kan werken. Waarschijnlijk (heb het nog niet uitgetest) moet ik nog een groen streepje glas en weerzijden van het rood streepje leggen, op die manier zou ik toch wel een mooie groene kader moeten krijgen, ... Dat zal voor een volgend stookje zijn.

Hierbij alvast het resultaat:

opstelling voor in de hotpot

net uit de hotpot
boven: cabochons voor oorring
midden: cabochon voor ring
onder: cabochon voor hanger

volledig afgekoeld
links en rechts cabochon voor oorring
zoals je kan zien hebben de oorringcabochons niet echt een groene rand, maar ligt het groen er veeleer onder (achteraf gezien is dit wel logisch ...)

cabochon voor de ring, zoals je kan zien (zeer veel weerspiegeling) blinkt het glas enorm en is ook hier niet echt sprake van een groene rand op hier en daar een klein randje na ( dit is echter niet goed te zien op de foto ...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...