maandag 2 november 2015

BETON juwelen?

Toen ik onlangs in Mechelen was stapte ik de Banier binnen. Een waar paradijsje voor de DIY'er.

Ik zag dat ze leuke cursussen voor het maken van betonnen schalen hadden en naast dat foldertje stond een potje beton-schmuck (van Rayher). Een potje met grijs betonpoeder, waar je dan betonnen juwelen mee kan maken, en dat voor minder dan 5 euro. Ik kon het potje dus gewoonweg niet laten staan.

Thuisgekomen kon ik het niet laten om meteen aan de slag te gaan. Ik moest eerst wel nog een aantal siliconenmallen maken. De mallen maakte ik met Silly, een product dat ik al een aantal jaar terug kocht en waar ik ook al enkele mallen voor fimo of rolfondant mee maakte. Maar de mallen die ik vroeger maakte zijn redelijk fijn en dus durfde ik het niet aan om die te gebruiken. Ik maakte dus enkele eenvoudige mallen.

Voor mijn eerst poging gebruikte ik malletjes van ovalen 'muntjes'. Het product op zich is zeer gemakkelijk in gebruik (1 deel water bij 5 delen poeder voegen, even roeren en dan in de malletjes gieten) en moet slechts een nachtje uitharden. Om het grijs van het beton toch wat te breken schilderde ik de onderste stukje zwart. Het geheel vormt een strak resultaat.




verwerkt tot juweeltjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...