zondag 26 oktober 2014

KLEI Eigenzinnige Vaas

Gisteren samen met de mama een superleuke workshop gevolgd: het boetseren van een eigenzinnige vaas. Workshop werd gegeven door Joke Rotsaert van Atelier Djarah.

Het was een supertoffe workshop, met een fantastische begeleidster! Echt een persoonlijke aanpak en ook nog eens een toffe groep.

De workshop ging door bij @bothino in Avelgem, gezellig theehuis met lekkere taart en superlekker thee!

Het was de eerste keer dat ik echt met klei (behalve dan fimo, maar fimo is totaal niet vergelijkbaar met deze klei) werkte en dan meteen een vaas boetseren ... Maar alles viel reuze mee. Ik amuseerde me echt, de tijd vloog voorbij en het resultaat mag er best zijn (al zou ik het niet echt een vaas noemen ... daarvoor is de diameter een beetje te groot en het geheel een beetje te laag). Ik ben eigenlijk zelfs zeer tevreden van het resultaat. Het mooie is ook dat iedereen van eenzelfde basis vertrok maar uiteindelijk een volledig ander resultaat heeft, elke 'vaas' is uniek en weerspiegelt ook de persoonlijkheid van de maker.

De 'vaas' moet nu nog drogen en zal dan door Joke in haar atelier gebakken worden. We mochten ook zelf nog een kleur van glazuur of afwerking kiezen, ik ging voor blinkend lichtwittransparant.

Een foto van het uiteindelijke resultaat zal hier zeker nog volgen ! Voorlopig moeten julie het met deze foto's doen (niet zo'n goede kwaliteit door gsm ... Ik moet eraan denken om bij volgende workshops mijn fototoestel mee te doen).



mama haar vaas

mijn exemplaar


binnenkant (hier zie je mooi de 'deuken' die ik in de vaas maakte)


op deze foto zie je mooi de 'vingertoetsen'



Bedankt Joke voor de leuke workshop!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...