zondag 24 augustus 2014

STOF City Dress

De city jurk uit La Maison Victor...

Dit zou mijn eerste kledingstuk zijn dat ik volledig zelf in elkaar zou zetten (zonder hulp van de mama of de meme). Ik begon vol goede moed en zag het volledig zitten (in het tijdschrift stond dit project aangeduid als beginner ...), wat kon er nu fout gaan?

Wel om te beginnen koos ik al de verkeerde stof... Het model is eigenlijk voor tricotstof voorbestemd, maar ik gebruikte een soort van licht rekbare katoen. Normaal is de jurk in drie grote kleurvlakken onderverdeeld, of in 1 effen kleur stof.  Ik had geen drie kleuren stof en ook geen effen stof dus ik ging mijn bloemetjesstof gebruiken. Omdat ik toch de drie vlakken in de jurk wilde benadrukken koos ik ervoor om overal een okergele paspel tussen te steken en deze ook aan de hals terug te laten keren. In mijn hoofd ging alles in één avond in elkaar zitten, niet dus ...

Er werd gevloekt, losgetornd, gespeld en opnieuw gespeld ...Vooral op de paspel aan de halslijn en aan de armsgaten werd gevloekt. Uiteindelijk verdween de paspel aan de armsgaten zelfs, het resultaat was immers niet wat het moest zijn.

Paspel en beleg aan de halslijn was waarschijnlijk ook wat van het goede teveel, het geheel staat nogal stijf ...

Maar dit is het uiteindelijke resultaat dat ik na veel zweet, bloed (naald in vinger...) en net geen tranen bereikte:




Voor een eerste exemplaar best wel geslaagd. Al neem ik de volgende keer toch tricot in eenkleurige (zonder motief) stoffen, denk dat de jurk dan meer tot zijn recht zal komen. Het geheel oogt nu nogal Oosters (wat niet echt de bedoeling was ...).

1 opmerking:

  1. ja u kleedje is wel heel mooi he en de fotos zouden nog berter zijn met je hoofd en gezicht er op

    BeantwoordenVerwijderen

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...