vrijdag 6 december 2013

STOF Buttercup tasje

Dit is een patroontje dat ik al veel blogs heb zien passeren: de BUTTERCUP BAG van made by Rae.

Persoonlijk vind ik tasje die je schuin kan dragen leuker dan tasjes die je echt over je schouder moet dragen. Schoudertasjes hebben bij namelijk altijd de neiging om naar beneden te glijden ... Wat uiteraard zeer irritant is.

Dus ik heb het patroontje wat aangepast, nu  is aanpassen een groot woord; ik heb het hengsel gewoon verlengd totdat ik het lang genoeg vond (het is geen verstelbaar hengsel dus heb ik even moeten passen hoe lang ik het nou precies wou ...).



Een ander heel klein aanpassingske is het sierelementje vooraan. Ik heb gewoon knoopjes op het tasje genaaid in plaats van het voorgeschreven sierelementjes.



Het is een echt wintertasje geworden want ik het uit petroleumblauwgroen ribfluweel gemaakt. Maar om het toch wat vrolijk te houden heb ik het met een bloemetjesstof gevoerd en dan het voeringstofje in het hengsel laten terugkeren.



De volgende keer zou ik misschien toch wel een paspellint tussen de twee delen (geplooide deel en bovenste boordstuk) steken, om nog wat extra cuteness toe te voegen.

Hieronder zien het resultaat van mijn versie van de immens populaire BUTTERCUP BAG:




De tutorial en het patroon kan je hier vinden.

Thank you for this pattern Rae!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Altijd leuk om reacties en feedback te krijgen!

ook leuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...